Tuesday, March 30, 2010

pergi bercuti

hari miggu smlm kami sekeluarga pergi bercuti ker lumut and ronda2 KL.... saja bwk alya gi jalan2 dah lama tak bwk dia kuar jalan kan...mlm ahad smlm bertolak mlm tadi kul 12.30 mlm baru balik umah..tapi syg percutian kami tak berapa indah cox alya plak sakit batuk2 muntah2  jer...mgkn cuaca skrg ni tak berapa elok kot... wlubagaimanapun percutian diteruskan jgk tapi nasib baiklah masa berenti makan dia tak meragam elok dia duduk kat baby chair tue..cuma bila batuk tu menyerang jer dia akan meragam sambil menangis lagi klu dia muntah marahkan batuknyer tue, pastu ok balik mood dia.wlupun dlm keadaan dia camtu dia masih lagi aktif bermain...anak mama ni kuat melawan penyakit kan...

HARI PERTAMA

kami bertolak dari umah lebih kurang pukul 8.30 malam...tapi kami belum rancang nak kemana lagi masa tue...dlm keta baru sibuk bincang nak kemana, aku ikut jer kemana hubby nak bwk..janji dapat berjalan..hehehe..dia pun kata kt pegi lumut jerlah...kat sana menarik ckit permandangannyer..tapi tak snap gambar pun... sebelum kami mencari hotel mana yang kami nak tido kang, kami singgah makan malam dulu kat Restoran Paya Bakau jln nak gi ker lumut tu lah..yang restoran besar ada 2 pintu masuk satu biasa satu lagi dlm bilik accon...hubby pilih dlm bilik accon..bezanyer restoran ni dgn kedai biasa cuma dia punya tempat special cikit cam ala hotel gitu.. yang specialnyer kat tempat ni tomyamnyer mmg kaw...powerrrr... sedap hingga menjilat jari.. ingat nak order yg best2 cikit tapi memandang kami ni tak kuat makan so oder yang simple2 jer..cepat cikit siapnyer..kang order yang bukan2 lama menunggu alya mengamuk lagi tak senang nak mkn..

order pun biasa jer tembikai juice & milo o panas jer

makan nasi goreng ayam dgn tomyam campur

lepas makan  baru gi lumut cari hotel plak..lepas dah bapa kali pusing cr hotel yg berkenan dihati..last2 malas nak cr lagi..gi jerlah kat Hotel Putra ni..Oklah..lepas dah booking bilik kuar lagi gi jalan2 sampai t.batik, setiawan dalam kul 12 lebih tgh mlm baru balik hotel..tido...

HARI KEDUA

pukul 12.00 tgh hari check out hotel...balik umah hubby jap rehat jap,mkn2 pastu bergerak balik gi Shah alam plak tumpang umah abg long hubby..rehat2 mlm lepas magrib kuar gi i-city shah alam..cantik gilerr tmpatnyer yang penuh dikelilingi lampu-lampu dgn design yg berlainan..tapi kami tak turun pun tgk dari dlm keta jer.. adalah hubby turun kejap tangkap gambar mana dan jer..cox mamat yg jaga jalan tu marah plak...penuh gilerr packing  malam minggu..so jadilah dapat tgk jer... tapi mmg tersangatnyer cantik mcm berada diluar negara rasanyer..huhuhu..rugi tak pegi tgk.... pastu kami terus gi jalan2 ker putrajaya plak tgk permandangan mlm kat sana,dlm perjalanan pegi aku sempat melelapkan mata..tak tahan ngantuk sangat tapi hati nak berjalan..tension jer hubby.. hehehe siap cakap: kata nak jalan tapi tido plak dia...

HARI KETIGA
rehat jer kat umah abg long dia nie...dah lepas magrib baru balik..sblm balik singgah dulu mydin beli belah apa yg patut jer...sampai umah kul 12.30..lewat cox singgah mkn dulu...